PublikovAno před 2 týdny: 01.08.2013 / Redakce [1] , čtení: 16

Při nákupuch na internetu Slováci preferují platbu na dobírku, využívá ji 51% respondentů. Průzkum společnosti MEDIARESEARCH Slovakia pro Slovenskou asociaci internetového obchodu dále ukázal, že nejoblíbenějším způsobem dopravy zboží zakoupeného na internetu je služba kurýra. Tuto službu využívá až 77% zákazníků. Průzkum byl proveden na reprezentativním vzorku 1025 respondentů Slovenského národního panelu.

Za nákupy na internetu platí slovenská zakázaníci nejraději dobírkou, tuto metodu za poslední rok využilo 51% zákazníků internetových obchodů. 20% zákazníků využilo možnost platit bankovním převodem a 15% zákazníků využilo platbu kartou. Méně oblíbené jsou platby při osobním odběru zboží na pobočce, což využilo pouze 5% zákazníků. Slováci se stále brání využívání platby prostřednictvím vlastního účtu, jako je PayPal nebo Pay Sec – tuto možnost využily jen 4% zákazníků.

 nakupy_graf.jpg

Čo se týče způsobu doručení, Slovenská zákazníci preferovali za posledních 12 měsíců jednoznačně službu kurýra. Tuto službu využilo až 77% zákazníků internetových obchodů, což je o 10% více než minulý rok. Podle průzkumu, který pro Slovenskou asociaci internetového obchodu (SAEC) realizovala výzkumná agentura MEDIARESEARCH Slovakia, tak 46% zákazníků dalo přednost službám České pošty. Tato služba zaznamenala pokles oproti minulému roku.

Více než čtvrtina (26%) zákazníků využila v uplynulých 12 měsících některou metodu se zásilkových služeb a stejný procentuální podíl zákazníků upřednostnil osobní odběr. Způsob Osobní odběry zaznamenal oproti předchozímu období mírně vzrůstající trend.

Pravidelný kontinuální průzkum Nakupování na internetu 2013 pro Slovenskou asociaci elektronického obchodu dětem připravila již čtvrtým rokem výzkumná agentura MEDIARESEARCH Slovakia. Stejně jako v minulých letech se výzkum zaměřil na současné a perspektivní postavení internetových obchodů na Slovensku, monitoroval znalost internetových obchodů, míru jejich využívání a celkový nákupní proces v rámci e-commerce. Průzkum se uskutečnil v květnu 2013 na reprezentativním vzorku 1 025 respondentů ze Slovenského národního panelu.


References

  1. ^ Redakce (www.itnews.sk )

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přihlásit


Zaregistrujte se


Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.