Výstavba fixní 4-sedačky se už začala. Dodavatelem je společnost Tatralift, která má aktuálně rozpracované i další projekty v Polsku, Česku či dokonce v Íránu.

Polské středisko Jurgów se rozhodlo realizovat novou fixní 4-sedačkovou lanovku, která navýší kapacitu dopravních zařízení v resortu. Jurgów se nachází přímo na Slovensko-polské státní hranici v blízkosti hraničního přechodu Podspády (Ždiar).

čtyřsedačkou má mít trasu dlouhou 698 metrů, která překoná 175 metrové převýšení. Trasa je situována do oblasti mezi existující fixní 4-sedačkovou lanovkou (Tatrapoma, rv 2007) a lyžařským vlekem Tatrapoma H-130. Při výstavbě lanovky se nepočítá s výstavbou nových sjezdových tratí.

Dodavatelem nové lanovky je Tatralift. Akciová společnost se sídlem v Kežmarku, ještě do června 2010 známá jako Tatrapoma, má rozpracované i další zakázky. „Konkrétně jde o zakázky na lanovou dráhu v Polsku v lokalitě Bielsko Biała – Dębowiec, ale pracujeme i na zakázkách v České Republice, Rusku a Íránu,“ říká Kvetoslava Mačeková, referentka odbytu společnosti Tatralift.

Výstavba lanovky v Jurgów začala v srpnu 2012. Kontrakt na výstavbu nové lanovky byl však uzavřen již před více než rokem. Část technologie byla vyrobena v roce 2011.

Technické parametry nové čtyřsedačkou v Jurgów:

  • typ LD: osobní jednolanová fixní 4-sedačková
  • výrobce: Tatralift
  • výrobní typ: SLF4
  • rok výroby: 2011-2012
  • umístění pohonu: dolní stanice
  • systém napínání: hydraulický v dolní stanici
  • přepravní kapacita: 2400 os / h
  • šikmá délka: 698 m
  • vodorovná délka: 675,6 m
  • převýšení: 175,5 m
  • průměrný sklon tratě: 26%
  • max. dopravní rychlost – zima: 2,6 m / s
  • max. dopravní rychlost – léto: 1,5 m / s
  • revizní rychlost: do 0,5 m / s
  • rychlost při nouzovém pohonu: min. 0,5 m / s
  • přípustná rychlost větru: 20 m / s
  • nepřípustná rychlost větru: 25 m / s
  • čas jízdy: 4 min 30 s
  • časový interval vozů – zima: 6 s
  • časový interval vozů – léto: 10,4 s
  • vzdálenost vozů: 15,6 m
  • počet vozů: 90
  • nosnost osobního vozu: 320 kg (4 osoby)
  • počet podpěr: 9, z toho 2 tlačné
  • dopravní lano: 40,5 mm; délka 1550 m
  • průměr poháněcího lanáča: 4900 mm
  • průměr vratného lanáča: 4900 mm
  • průměr kladek: 425 mm
  • rozchod dopravního lana na trati: 4900 mm
  • hlavní pohon: elektromotor 160 kW
  • hlavní převodovka: SEW P3K 071N
  • hlavní provozní brzda: 2x
  • hlavní bezpečnostní brzda: 1x
Zdroj: Tatralift, a.s.

Údolní stanice a trasa nové čtyřsedačkou v Jurgów, 10. srpna 2012:

V blízkosti probíhá výstavba další fixní 4-sedačky v Białka Tatrzańska – lokalita Kaniówka, od výrobce Leitner Ropeways.

Údolní stanice a trasa nové čtyřsedačkou v Białka Tatrzańska – Kaniówka, 10. srpna 2012:


Matej Petőcz – lanovky.sk
Mapa: Jurgów
17.08.2012

přepravní společnost –

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přihlásit


Zaregistrujte se


Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.