Original article

Reklamačný poriadok

1. Všeobecné ustanovenia

Reklamačný poriadok internetového obchodu Sokrates systems, s.r.o. se riadi príslušnými ustanoveniami Občanskeho zákonníka, Zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotřebitela v znení neskorších predpisů. Tento zákon spresňuje a vymedzuje práva a povinnosti prodávajícího, kterým je spoločnost Sokrates systems, s.r.o. se sídlem Hlavná 32/18, 917 01 Trnava | IČO: 51234122 | DIČ: 2120636562 | IČ DPH: SK2120636562 | Zápis v Obchodnem registri Okresného súdu v Trnave, Oddiel: Sro, vložka č. 41153/T (Dále jen ,,predávajúci“) a zákazník (Dále jen ,,kupujúci“).

Reklamačný poriadok se vzťahuje na zboží, u kterého jsou uplatňované práva kupujúceho ze zodpovednosti za chyby zboží v záručnej dobe.
Při prevzatí zboží od pracovníků prodávajícího, či od pracovníků tretej strany (externý přepravca) je kupujúci povinný si vždy prehliadnut zboží okamžite při jeho prevzatí a to za prítomnosti predávajúcej osoby. Súčastí takejto kontroly je i kontrola kompletnosti výrobku. Reklamácia fyzicky poškodeného zboží dodatočne nemusí být predávajúcim uznaná!

Reklamácie je možno  riešit i v zmysle Zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnem riešení spotřebitelských sporů. Spotřebitel může na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využit platformu pro riešenie sporů on-line, která je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/[1].
Podnet je možne podat i na: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Inšpekterát SOI pro Trnavský kraj, Pekárska 23, 917 01 Trnava.

2. Povinnost kupujúceho při prevzatí zboží

Postup při zistení zjavnej chyby zboží

Když by boli zistené zjavné chyby zboží, co jsou všechny chyby zistené ihned při odbere zboží, je kupujúci povinný s predávajúcou osobou vyhotovit záznam o poškodení.Kupujúci je oprávnený v takomto případě zboží nepřevzít.

Pokud se kupujúci rozhodne i pro zjavné chyby zboží převzít, je kupujúci povinný reklamáciu neodkladne uplatnit u prodávajícího. Podmínkou takejto reklamácie je však doloženie záznamu o nekompletnosti výrobku nebo poškodení zboží při přeprave, které je podpísané přepravcem. Náklady a škodu, která vznikne v důsledku nesprávneho nebo neskorého uplatnenia zjavných chýb zboží, či v důsledku nespísania záznamu o poškodení, nesie v plnem rozsahu kupujúci.

3. Reklamácie zboží v záručnej dobe

Pokud se po prevzatí zboží kupujúcim na tomto zbožíe vyskytnú chyby v záručnej dobe, je kupujúci oprávnený uplatnit si reklamáciu.

Délka záručnej doby se riadi platnými ustanoveniami Občanskeho zákonníka. V súčasnosti je stanovená na 24 měsíců, s výnimkami stanovenými príslušnými právnymi predpismi.

Záručná doba se ze zákonníka predlžuje o dobu, během které byl zboží v záručnej oprave.

V případě výmeny chybného zboží za nový zboží získava kupujúci záruku novú v dĺžke 24 měsíců nebo do doby trvania záruky pôvodného zboží, když je táto delší.

4. Postup vybavenia reklamácie

V případě chýb, které se vyskytnú v záručnej dobe, je takřka vždy reklamácia uplatňovaná prostřednictvím servisu prodávajícího, případně autorizovaným servisem.

Zoznam těchto servisů je obvykle priložený v návode k obsluhe zboží, nebo je súčastí záručného listu.

Reklamácie je též možné uplatnit v sídle spoločnosti prodávajícího. Je vhodné upozornit kupujúceho, že je možné uplatnit si reklamáciu přímo v autorizovanem servise, přičemž přijde k značnému zrychléniu vybavenia reklamácie.

Dôležitou podmínkou pro uplatnenie reklamácie v záručnej dobe je preukázanie pôvodu zboží dokladem o nákupu, případně záručným listem (nebo vierohodným dôkazem tuto skutočnost dokázať).

Reklamácia včetně odstránenia chýb musí být vybavená bez zbytečného odkladu a to do 30 dní odo dne uplatnenia reklamácie, pokud se predávajúci s kupujúcim nedohodnú na dlhšej dobe, případně se táto doba predĺži o několik dní, nutných pro počiatočné posúdenie chyby predávajúcim.

Po uplynutí zákonnej doby jsou kupujúcemu uznané rovnaké práva, jak by se jednalo o neodstrániteľnú závadu.

Náklady na zaslání zboží predávajúcemu nebo servisnému stredisku hradí kupujúci. Kupujúci teda doručí na vlastné náklady a riziko chybný zboží na adresu autorizovaného servisu či prevádzky prodávajícího.

Zaslání zboží na reklamáciu

  • Je v plnem záujme kupujúceho, aby zboží byl zabalený do vhodného obalu, vyhovujúceho přeprave krehkého zboží.
  • Označenie zásilky je samozrejmostí.
  • Pokud je možné, zboží by mal být v pôvodnem obale, nebo aspoň v obale, který zabráni poškodeniu zboží při přeprave.
  • Zboží je vždy potřebné reklamovat v úplnem stave, teda i v rámci návodu k obsluhe, kabeláže a ostatného príslušenstva, pokud se predávajúci s kupujúcim nedohodnú inkdyž.

V případě uplatnenia reklamácie kupujúcim přímo v autorizovanem servise je kupujúci po riadnem vybavení reklamácie vyzvaný k prevzatiu opraveného zboží.

V případě, že kupujúci si uplatnil reklamáciu u prodávajícího, vyzve kupujúceho k odberu opraveného zboží predávajúci.

V případě zistenia neodstrániteľnej chyby zboží (na základe písomného posúdenia autorizovaného strediska, pokud si to povaha zboží vyžaduje), má kupujúci právo na výmenu zboží nebo má právo od zmluvy odstúpit.

Neoprávnená reklamácia

  • Pokud by byla reklamácia zboží neoprávnená, servisné stredisko naúčtuje kupujúcemu náklady na zistenie a opravu chyby. Kupujúci je povinný tyto náklady uhradit v stanovenem termínu, najnedřív však do štrnástich dní od ukončenia reklamačného jednania. Jedná se predovšetkým o prípady, kdy chyba vznikla napríklad nesprávnym použitím nebo chybnou manipuláciou užívatele, nebo byl zboží používaný v rozpore z účelem, pro který byl určený.
  • Záruka se též nevzťahuje na bežné opotřebenie zboží (nebo jeho dielov), způsobené používaním.
  • Záručná doba pro všechny osoby, které používajú zboží za účelem podnikania v režime Obchodného zákonníka není stanovená Občanskym zákonníkem. Záruka se v takomto případě stanovuje na základe dohody s kupujúcim – podnikateľom!

5. Rozsah záruky a jej obmedzenia

Nárok na uplatnenie záruky zaniká v následujících případech:

  • nedodržaním podmínek pro odbornú montáž s inštaláciou, nebo když by byla vykonaná firmou, která pro tuto činnost není oprávnená,
  • porušením ochranných pečatí a nálepiek, pokud na zbožíe jsou,
  • používaním zboží v podmienkach a za podmínek, které nezodpovedají parametrem uvedeným v dokumentácii k zboží,
  • zapájkovaním elektronických súčiastok do plošného spo ji,
  • vykonaním nedovolených úprav,
  • falšovaním záručného listu a dokladu o kúpe.

Záruka se nevzťahuje na tyto prípady:

  • škody způsobené živelnou katastrofou, poveternostnými podmienkami, mechanickým poškodením a elektrostatickým nábojem.
  • chyby způsobené neodbornou obsluhou, nedodržaním návodu k obsluhe a nedostatočnou údržbou,
  • poškodenia způsobené zapojením do sítě nezodpovedajícej norme ČSN, nebo nevhodne navrhnuté zapojenie (u elektronických súčiastok),
  • na všechno spotřebný materiál,
  • na všechno software, který byl vybraný z originálneho obalu (otvorením balenia).

Upozornenie: Při akejkoľvek návšteve servisného technika u kupujúceho musí být vyhotovený protokol o zistených chybách a forme ich odstránenia. Bez tohto protokolu není návšteva servisného technika braná do úvahy.

References

  1. ^ http://ec.europa.eu/consumers/odr/ (ec.europa.eu)

zaslání zboží (source)

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přihlásit


Zaregistrujte se


Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.