Original article

Nová aplikace slibuje, že vyřeší problém celodenního vyčkávání na kurýra.

Jak mít kurýrů pod kontrolou.

Foto: ILUSTRAČNÍ – Fotolia

BRATISLAVA. Čekáním na balík či důležitou zásilku už nebudete muset zabít celý den. Aplikace Mapilary slibuje, že přesně ukáže, kde se vaše zásilka nachází a kdy k vám dorazí.

„Na začátku byl nápad vytvořit aplikaci, která lidem umožní organizovat setkání a vidět, kde se pozvaní nacházejí,“ popisuje jeden z členů týmu Mapilary Richard Mrava. „Později jsme se rozhodli zaměřit na dopravu, zásilkové služby či rozvoz jídla.“

Poloha i čas

Díky aplikaci budete vědět v reálném čase sledovat zásilky na mapě, přičemž informace o čase doručení budou známy z aktuální polohy. Mapilary automatizuje komunikaci mezi řidičem zásilkové služby a adresátem.

Adresát má přitem možnost změnit čas či místo doručení zásilky. „Budete moci změnit i osobu, která převezme zásilku za vás, pokud zrovna nebudete v dosahu,“ říká Mrava.

Aplikace funguje přes GPS vysílač, pomocí kterého budou moci adresáti zjistit, kde se přepravce nachází. Pak stačí, když si kliknete na odkaz, který dostanete e-mailem nebo esemeskou, a můžete sledovat, kde se váš balíček nachází a kdy k vám přibližně dorazí.

Výhodu získá i řidič

„Řidič zásilkové služby si může díky mapě naplánovat cestu a rozvoz zásilek,“ vysvětluje Mrava. Komunikace mezi oběma stranami se tak výrazně zjednoduší.

„Sami nejsme spokojeni s dnešní situací. Obvykle dostanete jen jednu esemesku rAno nebo večer, bez bližších informací, „říká a dodává, že takový způsob výrazně omezuje plánování času.

Slovenský tím Mapilary spustí brzy zkušební verzi aplikace a podle nich by v budoucnu neměla chybět v jakékoli přepravní společnosti. Podle mravně podobnou aplikaci plánuje spustit i britská DHL.

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přihlásit


Zaregistrujte se


Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.