Za odeslání či přijetí poštovního balíku bychem mohli zaplatit méně o deset až patnáct procent. Postarat se o to mají takzvané balíkomaty, kterých se má na Slovensku vybudovat několik desítek. „Zkušenosti ze zahraničí říkají, že ceny pro odesílatelů a adresátů by mohly klesnout oproti dnešnímu stavu minimálně o deset až patnáct procent,“ myslí si Peter kostel, analytik poradenské společnosti Postal Consulting .

Už na podzim
Takzvané balíkomaty se na Slovensku již aktivně instalují. „V současnosti je jejich umístěných v různých okresních městech kolem 28,“ prozrazuje Róbert vrtí, výkonný ředitel Postal Terminals , která patří do skupiny Integer . Podle něj chtějí do konce září umístit celkem 50 zařízení, přičemž plně funkční včetně možnosti plateb za zásilky a jejich doručení a dobírku budou během října až listopadu letošního roku.
Integer chce pokrýt hlavní města v součinnosti s maloobchodními sítěmi, jako je Kaufland , Lidl či Tesco . „Slovensko je rostoucím trhem s velkým potenciálem pro nový typ služby, čím je pro nás zajímavým místem na expanzi,“ řekl HN Rafal Brzoska, výkonný ředitel skupiny Integer.pl . Do vybudování sítě 50 samoobslužných terminálů proinvestuje společnost od dvou do tří milionů eur. Jak dále poznamenává, po testovací fázi a výsledcích budou zvažovat další expanzi easyPack sítě na Slovensku. Přibližně stejnou výšku investice a také 50 balíkomatů chce na Slovensku umístit i litevská společnost Loginpost .
„Slovensko jsme si vybrali z důvodu geografické polohy, stabilní politické situace a dobré možnosti expandovat do západní Evropy,“ tvrdí Vitalijus Boreiko, obchodní ředitel poštovní společnosti Loginpost. První balíkomat firma umístí v Bratislavě. V poštovním odvětví na Slovensku bude sít easyPack první svého druhu. Poslat a vyzvednout zásilky si bude moci zákazník sedm dní v týdnu, 24 hodin denně. Pomocí sms nebo e-mail oznámení se rozhodne, kdy si zásilku vybere.

Trh poroste
Slovenská poštovní trh má potenciál růstu. Podle Brzoska navzdory ekonomické krizi poptávka po doručování a expresních službách na Slovensku stoupá. „V roce 2015 se očekává růst od 6,7 procenta do 7,1 procenta,“ dodává Brzoska. Podle Kostova je však výhoda vstupu prvních společností na slovenský trh již pro ostatní zmařena. „Je spíše otázkou, jak se k tomu postaví už na Slovensku působící poštovní operátoři,“ myslí si kosti. Zároveň dodává, že je možné očekávat zájem už etablovaných společností, což potvrzuje i úmysl České pošty . Ta však pro HN prostřednictvím vedoucí komunikace Bely Lisákovej podotkla, že bude budovat balíkomaty, pokud si to zájem klientů vyžádá.

Kontextové odkazy ETARGET

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přihlásit


Zaregistrujte se


Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.