Operátoři mají každoročně největší nápor objednávek v předvánočním období. Stejná situace nastává u kurýrních společností. Spoléhat se na tradiční doručovací doby se tak nemusí vyplatit. Telefon či nová smlouva nemusí přijít do Vánoc.

Vánoční akce

VELKÝ PŘEHLED: Vánoční akce operátorů [1]

O2 garantuje doručení zboží z e-shopu do Štědrého dne, pokud si ho objednáte maximálně v sobotu 15. prosince. „Po tomto termínu nevíme garantovat doručení z důvodu vytíženosti kurýrní společnosti nebo České pošty,“ uvedla mluvčí operátora Martina Jamrichová.

Telekem doporučuje objednávat maximálně dnes, 14. prosince. „Je však možné, že i část objednávek přijatá v pondělí 17. prosince, ještě bude moci být do svátků vybavena, „dodal mluvčí Michal Korec. Pokud si zákazník přenáší do Telekomu číslo přes internet, do Vánoc to už nestihne. Objednávka totiž proběhne telefonicky do tří pracovních dnů.

Nejpozději ve středu 19. prosince do 14. hodiny by měli objednávat zákazníci Orange, uvedl mluvčí Richard Fides.

V některých případech se však může stát, že zboží přijde i při objednání po uváděných hraničních termínuch. Spoléhat se na to ale nemůžete a pokud má jít o dárek, doporučujeme v příštím týdnu spíš návštěvu prodejny.

Vybíráme paušál těsně před Vánocemi: 7 nejlepších tipů [2]

Bezplatná doprava a bonusy

Výběr paušálu a telefonu v internetových obchodech operátorů má mnohé přednosti. Zejména v předvánočním období odpadne nutnost vystát si dlouhý nervózní řadu v klasické prodejně. Paušál i telefon si zvolíte v teple domova a jednotlivé parametry zda chytáky můžete porovnat na internetu.

Všichni tři operátoři navíc nabízejí bezplatnou dopravu kurýrem. Orange uvádí standardní doručení do dvou, maximálně sedmi pracovních dnů. Telekem a O2 slibují jen sedmidenní lhůtu. Pokud si nákup rozmyslíte, ze zákona máte nárok na vrácení zboží bez udání důvodu do sedmi dnů od doručení.

E-shopy čerpají zásoby z centrálního skladu operátora. Je tak pravděpodobné, že získáte i telefon, který je v nejbližší prodejně vyprodán.

Nákup v e-shopu se vyplatí i po finanční stránce. Orange při aktivaci nebo prodloužení smlouvy přes e-shop odpustí jeden měsíční paušál, Telekem zase odečte z druhé a třetí faktury dohromady pět až čtyřicet eur podle typu měsíčního programu. Vyšší bonus získají noví zákazníci.

O2 přidává k objednávkám jen blíže nespecifikovaný dárek. Doplněno dnes v 19:00: Dárky je drobnost typu čistící hadřík na displej, šňůrka na klíče či karabinka s LED displejem. Operátor dárek průběžně mění. Při objednání předplacené karty O2 Fér přes e-shop navíc získá zákazník při prvním dobití sto procent hodnoty dobíjené částky jako bonusový kredit.

Přenos čísla: Jednoduše v O2, Telekem s omezením

Některé specifické věci však přes internet nevybaví. Přenos čísla přes e-shop umožňuje z operátorů jen O2. V praxi zákazníkovi zašle všechny potřebné formuláře kurýrem a přenos začne po jejich podpisu. Celý proces tak může trvat namísto čtyř až dvanáct pracovních dnů.

Telekem sice on-line přenos umožňuje, no ne přes e-shop. Zákazníka po vyplnění formuláře kontaktuje operátor telefonicky. V Orange si číslo přenesete pouze v prodejně.

Vše o přenosu čísla k jinému operátorovi (otázky a odpovědi) [3]

Problematická může být i aktivace minoritních doplňkových služeb. Například Orange neumožňuje aktivaci nových balíků se 70 SMS či 100MB internetem [4] . V e-shopu se logicky nenacházajú ani speciální retenční nabídky operátorů pro odchozích zákazníků. Ty operátoři nabízejí výhradně přes telefon.

Pokud se v nabídkách nevyznáte, v e-shopu se nemůžete poradit s prodejcem a konzultovat nejvýhodnější akci pro vaše zákaznické chování. Alternativou může být hovor na zákaznickou linku operátora.

Orange: Přehledný s bohatými možnostmi

E-shop Orange je vyspělý a na množství funkcí a kombinací poměrně přehledný. Zákazník si hned z hlavního menu vybere, zda má zájem o paušál, předplacenou kartu, telefon nebo mobilní internet.

Obchod se zeptá, zda jste novým nebo stávajícím zákazníkům. Pro současné klienty umí Orange zobrazit individuální nabídky a ceny telefonů. Následně zákazníkovi nabídne zvýhodněné WOW paušál nebo možnost navolit si vlastní kombinaci a případně zvolit akciový telefon či množství doplňkových služeb.

Celý proces je intuitivní. Oceňujeme zejména možnost rozkliknout si detaily každé nabídky v košíku a celkové informování zákazníka v průběhu nákupu.

Orange poskytuje bohaté možnosti, například možnost převzít zásilku zmocněncům s notářským ověřením, vyzvednutí ve zvolené prodejně či výběr druhého dokladu totožnosti, kterým se při přebírání zboží prokážete. Klient také může sledovat zásilku on-line.

Na konci objednávky se zobrazí možnost stáhnout si obchodní podmínky a vzorovou smlouvu o připojení ve formátu PDF. Smlouva se nám však zobrazila jako rozházený text.

Telekom: V jednodušesti je síla

Nákup přes e-shop Telekomu nemůže být jednodušší. Zákazník si může vložit paušál do košíku přímo ze stránky s detaily akce. Nevýhodou je, že přesné podmínky jsou uvedeny až úplně dolů a uživatel si je musí rozkliknout. Text je psán neprůhledně a malým písmem. Sumář objednávky se zobrazí v tabulce vpravo nahoře.

Po přidání do košíku si může zákazník vybrat akciový telefon. Telekem se následně už jen zeptá, zda je novým nebo stávajícím zákazníkům. Stávající se mohou přihlásit prostřednictvím SMS kódu, novým operátor na stejné stránce zobrazí formulář pro zadání kontaktních údajů. Doručení na konkrétní prodejnu není možné.

Pokud zákazník začne s výběrem telefonu, e-shop se přizpůsobí a zeptá se ho, jestli chce k němu i měsíční program. V takovém případě má celý proces dohromady více kroků, než když vybíráte paušál jako první volbu.

Pokračování článku níže

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.

Zaregistrujte se


Přihlásit