Nedávnem ohlásila největší polská soukromá doručovací spološnost INPOS svůj plán vstoupit na slovenský trh. Nejenže plánuje pořádně zamíchat karty v oblasti kurýrních služeb, ale míní zavést nový způsob doručování zásilek adresátovi.
V Polsku společnost úspěšně nahrazuje tradiční formu doručování zásilek formou sítě easyPack. Ta sestává ze samoobslužných automatických terminálů, které slouží k odesílání a zdůrazňování zásilek.

Inovátorský kurýrní služby

Ústředním komunikačním bodem se stává mobilní telefon. Po odeslání zásilky dostane adresát notifikaci o odeslání. Další zprávu dostane adresát po doražení zásilky do vybraného terminálu, kde si ji může vyzvednout pomocí unikátního kódu (obsažený ve zprávě). Registrovaní uživatelé si mohou nastavit v systému preferované umístění terminálů, nebo v různé jiné destinaci – například během služební cesty nebo dovolené.

Společnost postavila své kurýrní služby na několika faktech z průzkumů. Podle údajů InPostu až 74% respondentů polského trhu upřednostňuje easyPack před klasickou kurýrní službou. Stejně jako adresát, i odesílatel může využít terminál 24 hodin 7 dní v týdnu s možností platby za služby přímo na terminály. 50% terminálů sítě je dostupných iv době mezi 18 – 6 hodinou. V této době využívá terminály stávající sítě více než 37% zákazníků. Průměrný čas vybavení zákazníka při terminály je 17 sekund.

Příležitost pro doručování zásilek

INPOS zdůrazňuje několik dalších faktů mluvících pro easePack sít. Zásilkový prodej a multi level marketing má možnost získat efektivněji a pohodlnější doručování zásilek, nižší náklady na logistiku a distribuci (odbourání nákladů na „poslední míli“ při doručování). Provozovatel vyzdvihuje nulové% nesprávně doručených zásilek během dosavadní provozu sítě. Snižuje se potřeba opakovaného doručování respektive neúspečných pokusů o doručení. Dnes už využívá nový způsob doručování zásilek například AVON (větší balíky s výrobky přímo distributorovi – AvonLady, AvonBoy, který dále zajistí distribuci konečnému zákazníkovi).

Polská společnost získala několik novátorských ocenění.

První doručovasia služba na Slovensku by měla být dostupná na podzim. Provozovatel plánuje integraci v rámci velkých obchodních sítí jako Kaufland, Lidl, Tesco …

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přihlásit


Zaregistrujte se


Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.