Šikovní, vědí uspět iv krizi. Kovovýrobná firma ze Spišské Nové Vsi, jejíž zaměstnanci v zimě neměli Čo dělat, začala prodávat hračky. „Naším cílem je prodávat hračky v 26 zemích Evropy a stát se jedničkou na evropském trhu již v roce 2017,“ říká o smělých plánech jednatel společnosti Strojspiš Martin Třmen. V současnosti je pro ně prodej hraček stejně důležitý jako původní činnost.
Chtějí obsadit celou Evropu
Strojspiš a jeho dceřiné firmy v současnosti prodávají hračky na Slovensku, v Česku , Německu a Maďarsku. „Od února spouštíme prodej iv Polsku, od března v Rakousku. Do konce roku rozjedeme i Francie a Švýcarsko, „popisuje expanzi Martin Třmen. V středoevropském regionu prodávají hračky přímo přes firmu Strojspiš a českou dceřinou společnost. Zbytek Evropy by měla zásobovat francouzská dcera. „Přes internetové obchody prodáváme desetitisíce zásilek ročně. Obrat této sekce nechci specifikovat, ale jsou to statisíce eur, „říká Třmen.
V zimě neměli Čo dělat
Pro vstup na trh s hračkami se společnost z východu nerozhodla proto, že by se jí v kovovýrobě nedařilo. „Stavíme hlavně haly z ocelových konstrukcí. Je to sezónní záležitost. V zimě není Čo dělat, „vysvětluje Třmen. Právě v zimě je top sezóna hračkářství. Proto se firma začala před dvěma lety zkušebny věnovat novému segmentu – obchodování s hračkami. „Já s nimi pracuji již od roku 2008. Měl jsem vlastní e-shopy, „vzpomíná jednatel.
“ Práce na živnost se však rozrostla natolik, že jsem se jí už nestíhal věnovat vedle práci v Strojspiši, „říká jednatel , který se dnes věnuje výhradně marketingu hračkářských internetových obchodů.
Obchodování s hračkami je v současnosti rovnocenné kovovýrobnej složce firmy. Má vlastních zaměstnanců, kterým v zimě pomáhají během vrcholu sezóny i zaměstnanci z původní firmy.
Plány Východňané nejsou ničím skromné. Chtěli by ovládnout celou Evropu. A to už do čtyř let. „Hračky nakupujeme přímo od výrobců, čímž dokážeme prodávat za nejnižší ceny,“ vysvětluje jednatel, proč jsou jeho plány takové odvážné. Firma mimo jiné hodně investovala do IT oblasti, čímž dokáží na požadavky zákazníků reagovat rychleji než ostatní. Díky analytickým aplikacím prý vědí shromažďovat údaje, které jim říkají to, kam se vyplatí investovat a distribuce značně zefektivňují. „Esem v rukávu, které by nám mělo pomoci v boji s konkurencí, je i naše rozvinutá distribuční sít. Téměř do všech koutů Evropy dokážeme doručit objednanou hračku už druhý den, „dodává ke strategii Třmen.
Tomáš Lemešany
Kontextové odkazy ETARGET
Komentáře