Original article

SIPO (sústredené inkaso platieb obyvateľstva) je jednoduchá a praktická služba, která rieši domáce platby. Prostřednictvím jediného dokladu tak může platitel zaplatit poplatky za vodu, plyn, elektrickú energiu, nájomné, káblové televízie či dokonca splátky úvěrů.

ZMENA – Už i SIPO bude EKO

Slovenská pošta, a.s., od decembra 2018 nebude automaticky zasílat platiteľem, kteří využívajú bezhotovostný způsob úhrady informatívne doklady SIPO (modré doklady) s informáciou o sume, která bude inkasovaná z  účtu platitele na základe Mandátu na inkaso v SEPA, v papierovej forme.

Obmedzenie tlače informatívnych SIPO dokladů je jednou z aktivít zameranou na ochranu životného prostredia a minimalizáciu nepriaznivých vlivů naší činnosti na životné prostredie.

Informace o jednotlivých platbách a sume, která bude inkasovaná z účtu platitele nájdete po zaregistrovaní a prihlásení v aplikácii eSIPO občan[1]

V případě, když ste v minulosti ve svojich kontaktných údajoch pro službu SIPO uviedli emailovú adresu, bude Vám informácia o sume inkasovanej z Vašeho účtu zaslaná i elektronicky na uvedenú emailovú adresu.

V případě když požadujete zasielanie informatívneho dokladu SIPO  i naDále, můžete si zvoliť:

  • ekologický způsob zasielania eemailem – na tlačive Zmeny SIPO[2] zaškrtnite způsob zasielania informatívnych dokladů eemailem a vyplňte svoju emailovú adresu,
  • zasielanie informatívneho dokladu v papierovej forme – na tlačive Zmeny SIPO[3] zaškrtnite způsob zasielania informatívneho dokladu v papierovej forme.

Ďakujeme, že spolu s nami pomáhate chránit životné prostredie.

Elektronická verzia služby je dostupná na eSIPO pro občanov[4] a eSIPO pro firmy[5].

SIPO pro firmy zpět[6]

SIPO můžete využit na:

  • příjem zálohových nebo pravidelných platieb,
  • příjem nedoplatků z vyúčtovania,
  • výplatu preplatků z vyúčtovania.

Nabízíme vám:

  • viac jak 95 % úspešnosť vyinkasovania platieb,
  • možnost voľby periodicity odvádzania vyinkasovaných peňazí,
  • rôzne formy komunikácie  – pomocou kompatibilných médií, elektronicky a písomnou formou,
  • tlač a doručení dokladů SIPO,
  • možnost upomínania na platby,
  • možnost prenájmu reklamného priestoru na SIPO dokladoch.

SIPO se poskytuje na základe objednávky nebo na základe písomnej zmluvy uzavretej mezi Slovenskou poštou a objednávateľem a po splnení podmínek stanovených v obchodných podmienkach. [7] 

Ceny SIPO pro firmy
  Predajná cena v EUR
Za každú predpísanú položku predloženú na ručné spracovanie 0,385 €
Za každú predpísanú položku predloženú v dohodnutej štruktúre elektronicky 0,352 €
Paušálny měsíčný poplatek za SIPO v prospech jednej služby 1,00 €
Za každú predpísanú položku na upomínanie 0,166 €

Pozn.: Uvedené ceny jsou oslobodené od DPH.

eSIPO pro firmy zpět[8]

eSIPO pro firmy je elektronicka verzia služby SIPO, která vám umožní jednoduchý prístup k elektronickému zasielaniu podkladů na SIPO a mnoho Dalších výhod:

  • správa kmeňa vašich platiteľů,
  • jednoduchá prípravu podkladů na realizáciu SIPO,
  • dokonalý přehled o zinkasovaných platbách,
  • úspora nákladů a času,
  • pohodlné odesílánie údajů přímo z vašej firmy,
  • priebežné zadávanie zmien predpisů,
  • predĺžené obdobie na predkladanie zmien

Aplikáciu eSIPO nájdete na naší stránke v časti eSlužby[9].

SIPO pro občanů zpět[10]

SIPO můžete využit na:

  • úhradu zálohových nebo pravidelných platieb,
  • úhradu nedoplatků z vyúčtovania,
  • získání preplatků z vyúčtovania.

Nabízíme vám pohodlné platenie podle vašeho výberu:

  • pri priehradke na pošte – „zelené“ SIPO, zaplatíte 0,90 €,
  • v pohodlí domova (u doručovatela) – „fialové“ SIPO, zaplatíte 0,90 €,
  • bezhotovostne z vašeho účtu – „modré“ SIPO, zaplatíte jen za jeden bankový prevod vašej banke.

Výhody SIPO:

  • Doklad SIPO vám doručíme na začiatku měsíca přímo do vašej schránky (zelené a modré SIPO) nebo při platení přímo do vašich rúk (fialové SIPO).
  • SIPO je splatné během celého měsíca.

Jak postupovať:

  1. Obráťte se na vašich dodavatelů služeb – plynu, elektriny, vody, predplatného atď. a požádejte ich o možnost úhrady SIPOm.
  2. Když ste se rozhodli uhrádzat poplatky za rozhlas a televíziu přes SIPO obráťte se na kteroukoľvek poštu.
  3. Když vaši partneri neumožňujú platby SIPOm, navrhnite im to.
  4. Všechny ostatné náležitosti vybaví za vás dodavatel služby v spolupráci se Slovenskou poštou, vy si už jen počkajte na príchod „zeleného“ SIPO.
  5. Když vám víc vyhovuje bezhotovostná forma úhrady SIPO, vyplňte a na pošte odovzdajte tlačivo Mandát na inkaso v SEPA. Na základe tohto tlačiva vám Slovenská pošta pridelí referenciu mandátu a zriadi bezhotovostný způsob úhrady. Informujte se ve svojej banke, či je potřebné, aby ste referenciu mandátu nahlásili i tam. Všechny ostatné záležitosti vybaví za vás Slovenská pošta v spolupráci s vašou bankou.
  6. V případě když chcete uhradit SIPO doklad jednorázovým príkazem na účet Slovenskej pošty použite nasledovné platobné symboly:
    • číslo účtu prijímatele v tvare IBAN: SK09 6500 0000 0000 2054 2173
    • variabilný symbol: evidenčné číslo platitele, které je uvedené na platobnem doklade SIPO
    • konštantný symbol: 0558
    • špecifický symbol: 333333mmrr, kde 333333 je konštanta, mm je aktuálny měsíc a rr je aktuálny rok (uvedený na platobnem doklade SIPO).

Často kladené otázky (FAQ)
Odpovede na často kladené otázky nájdete tu. Bližšie informace vám poskytne aj Zákaznícky servis SP.

Tlačivá, které môžte využit k službe SIPO nájdete v sekcii Tlačivá[11].

eSIPO pro občanů zpět[12]

eSIPO pro občanů je elektronická verzia služby SIPO určená pro platiteľů SIPO. Aplikácia vám umožní realizáciu platieb prostřednictvím platobného portálu vybraných bánk a získání ich podrobného přehledu za jednotlivé obdobia.
Prístup k eSIPO získate po vyplnení registračného formulára v aplikácii, kterou nájdete na naší stránke v časti eSlužby[13].

Koncesionárske poplatky

Výber úhrad koncesionárskych poplatků se realizuje na základe Zákona č. 340/2012 Z.z. a vyberateľem úhrad je spoločnost RTVS Slovensko. Úhrady je možné realizovat  prostřednictvím SIPO nebo priamym převodem na účet RTVS.

Akékoľvek zmeny v evidencii platieb, hlavne zmeny trvalého pobytu, zmeny periodicity úhrady a formy úhrady vykoná platca na každé pobočke pošty prostřednictvím tlačiva Evidencia platitele úhrady[14].

V případě otázok a nejasností ohledem platieb nájdete odpovede tu.

Na Vaše otázky podrobnejšie zodpovie i Zákaznícke centrum SP na čísle 0850 122 413.

Súvisiace dokumenty

References

  1. ^ eSIPO občan (esipo.posta.sk)
  2. ^ Zmeny SIPO (www.posta.sk)
  3. ^ Zmeny SIPO (www.posta.sk)
  4. ^ eSIPO pro občanov (esipo.posta.sk)
  5. ^ eSIPO pro firmy (esipo.posta.sk)
  6. ^ zpět (www.posta.sk)
  7. ^ obchodných podmienkach.  (www.posta.sk)
  8. ^ zpět (www.posta.sk)
  9. ^ eSlužby (esluzby.posta.sk)
  10. ^ zpět (www.posta.sk)
  11. ^ Tlačivá (www.posta.sk)
  12. ^ zpět (www.posta.sk)
  13. ^ eSlužby (esluzby.posta.sk)
  14. ^ Evidencia platitele úhrady (www.posta.sk)

doručení zásilek (source)

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přihlásit


Zaregistrujte se


Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.