Original article

25. 12 2015 10:30 , článok byl aktualizovaný 25. 12 2015 19:38 | BRATISLAVA/Zuzana Gálisová

Možno ste si i vy našli pod stromčekem darček, který už doma máte nebo se vám nepáči. Nezúfajte, máte možnost ho reklamovat, i když ste si ho kúpili přes internet.

Vyměnit darčeky po Vianociach by nemal být problém. Obchody k výmene darčeka po Vianociach nenúti žádný zákon, přes tomu to robia v rámci marketingových praktík. Některé až do 6. Januára. „Bežne obchody mají 10, 15 a ž 30 dní, v súvislosti s Vianocami některé nabízíjú i 60 dní,“ povedal nám Soňa Kubáni.

Ale pozor. Ne odvtedy, jak si darček rozbalíte pod stromčekem, ale odvtedy, jak vám ho niekto kúpil. Predávajúcemu musíte dokázat, kdy vám výrobok kupili a musíte se preukázat bločkem.

Na vrátenie peňazí však v kamenných obchodoch radšej zabudnite. Zboží vám maximálne vymenia za jiný, ne však vždy. „Musí být nepoužitý, teda iba rozbalený, vyskúšaný, ale musí mít originálne visačky. Znamená to, že zboží musí být v znovu predajnem stave za pôvodnú cenu.

Pravidlá pro reklamovania nákupu přes internet

Když chcete reklamovat darček, platná legislatíva umožňuje spotřebitelem do 14 dní odstúpit od zmluvy uzavretej na diaľku a vrátit zboží zakúpený v internetových obchodoch. Zákazník však zodpovedá za snížení hodnoty zboží.

Jak pro tvnoviny.sk uviedol výkonný riaditel Slovenskej asociácie pro elektronický obchod Jozef DVORSKÝ, způsob vrátenia zboží v jednotlivých obchodoch riešia všeobecné obchodné podmínky, které zákazník odsouhlasí před odesláním svojej objednávky.

„Zboží můžete obyčejně možné zaslat poštou na adresu sídla prevádzky internetového obchodu, resp. je možné ho doručit spolu s písomným odstúpením od zmluvy na prevádzku osobne. Každý obchod má však svoj vlastný postup, který je definovaný v obchodných podmienkach a s kterým by se mal zákazník dopředu oboznámit,“ upozorňuje.

Právny nárok na vrátenie zboží má iba Spotřebitel je podle zákona ten, komu zboží neslúži na výkon zamestnania, povolania nebo podnikania. „Zjednodušene preložené do hovorovej slovenčiny: zboží můžete vrátit vtedy, když ste ho nenakupovali na IČO jak právnická osoba nebo živnostník,“ zdôrazňuje.

Některé veliké internetové obchody umožňujú v rámci svojej marketingovej politiky vrátit zboží i v takomto případě, ale zákazník na to nemá právny nárok a myslím, že pokud jde o výmenu zboží napr. kvůli veľkosti, nemal by s tím být žádný problém.

Ale pozor na služby – za služby se peníze nevracajú (napr. rozšírenie pamäti na počítači)

zaslání zboží – Správy Google

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přihlásit


Zaregistrujte se


Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.