Original article

image Foto: TASR
Bratislava 22. února (TASR) – Chování Slovenská spotřebitelů při nákupuch přes internet se za poslední roky příliš nemění. S přibývajícími zkušenostmi jsou však stále lépe informováni o podmínkách a možnostech online nakupování. „Projevuje se to zejména při vánočních nákupuch, když vědí přesněji odhadnout čas potřebný na objednání a doručení zboží,“ popsal pro TASR výkonný ředitel České asociace pro elektronický obchod (SAEC) Jozef Dvorský.

Prodávaný sortiment v elektronických obchodech se podle jeho slů stále rozšiřuje. „Ale nejčastěji nakupované výrobky zůstávají dlouhodobě stejné,“ dodal Dvorský. Například na prvních příčkách zájmu lidí při online nákupuch jsou knihy či oblečení a obuv. Následují mobily, počítače a notebooky. Naop když, nejnižší zájem mají lidé při nákupuch přes internet o různé finanční produkty či nábytek.

Nákupní zvyklosti jsou však různé u mužů a žen. Ženy si vybírají na internetu podle SAEC zejména oblečení a obuv, pak knihy a různé produkty pro zdraví a krásu. V případě mužů zase jednoznačně vedou knihy, počítače a mobily. O něco častěji přitem nakupují na internetu muži než ženy. „Pokud se na frekvenci nákupů podíváme z pohledu věkových skupin, nejaktivnější je ta od 25 až do 34 let,“ přiblížil Dvorský.

Zároveň podle něj platí přímá úměra, že čím vyšší příjem mají lidé, tím vyšší frekvence nákupů na internetu je u nich patrná. Současně na internetu nakupují nejvíce spotřebitelé z velkých měst. Lidé z venkova jsou však v tomto způsobu nákupů aktivnější než spotřebitelé z malých měst.

Zdroj: Teraz.sk , zpravodajský portál tiskové agentury TASR [1] [2]

References

  1. ^ Teraz.sk (www.teraz.sk)
  2. ^ TASR (www.tasr.sk)

doručení zboží – Google News

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přihlásit


Zaregistrujte se


Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.